Czy warto zdecydować się na pozycjonowanie szerokie?

Zalety szerokiego pozycjonowania

Pozycjonowanie stron szerokie jest praktycznie opłacalne w każdym przypadku. Jest to w rzeczywistości przepustka do pozyskiwania organicznego ruchu gotowego na sfinalizowanie transakcji, zakup produktu, czy też skorzystanie z usługi. W bardzo wielu branżach większą część zysków przynoszą właśnie kluczowe słowa długiego ogona, a te popularne jedynie pełnią funkcję wsparcia. Jednak zanim podejmiemy decyzję czy warto szerokie pozycjonowanie uznać za element strategii marketingowej, należy wybrać metodą, z której skorzystamy podczas jego realizacji.

Najbardziej popularnym sposobem, który jest stosowany często przez właścicieli stron oraz sklepów skupia się na selekcjonowaniu słów kluczowych, które są godne poświęcenia czasu oraz także uwagi użytkowników. Podstawa to wybranie fraz, które wyróżniają się wysokim prawdopodobieństwem konwersji oraz niską konkurencyjności. Wszystko działa według jasnego schematu.

Mało kto wie, że prawie 70 procent wszystkich wyszukiwań w wyszukiwarce Google pochodzi z fraz długiego ogona. Oznacza to, że szerokie pozycjonowanie umożliwia dotarcie do znacznie większej liczby użytkowników aniżeli to ma miejsce w przypadku standardowej strategii, która jest zorientowana na popularne oraz konkurencyjne słowa kluczowe. Skuteczność jeszcze jest wyższa, a to za sprawą poniższych zalet kluczowych słów długiego ogona.

Na pewno pozycjonowanie nie wymaga sporej liczny linków przychodzących, ma duży potencjał w kampaniach Google Ads, odpowiadają na bardzo specyficzną potrzebę poszukującego, przez co współczynnik konwersji jest wyższy, a do tego koszt pozycjonowania równa się często kosztowi stworzenia zoptymalizowanej podstrony. Pozycjonowanie pozwala wyznaczać trendy oraz uświadamia nam, jakie warto poruszyć kwestie, o którym wcześniej nie pomyśleli konkurencji. Na sam koniec wspomnijmy, że pozycjonowanie to sposób na podjęcie marketingu spersonalizowanego treści. Ich liczba jest nieskończona praktycznie, ponieważ nowa fraza powstaje w momencie, gdy wyszukana zostanie po raz pierwszy.