Czym zajmują się agencje SEO?

Prowadzenie skutecznej promocji swojego biznesu wymaga posiadania odpowiednich umiejętności. Chodzi przede wszystkim o właściwą optymalizację strony docelowej, tak aby była wysoko pozycjonowana w przeglądarce internetowej. Nie każdy dysponuje czasem i wiedzą, którą można wykorzystać w praktyce. Wówczas korzysta się z usług freelancerów lub agencji SEO. Co należy do standardowych zadań takich agencji?

Agencje czy wolni strzelcy?

Pragnąc wypromować się w sieci, można oprzeć się na własnej wiedzy i umiejętnościach lub też skorzystać z pomocy zewnętrznej. W ramach tej drugiej funkcjonują freelancerzy oferujący swoje usługi w sieci oraz specjalistyczne agencje SEO. Owszem, jeśli zależy klientowi na niskich kosztach, to może postawić na wolnych strzelców. Niestety są to na ogół ludzie z niewielkim doświadczeniem. Decydując się na nich, można nie uzyskać efektu w pełni zadowalającego. Agencje SEO z kolei zatrudniają doświadczonych specjalistów ds. e-marketingu. Zawodowo zajmują się audytami SEO i optymalizacją stron internetowych. Ich wsparcie w procesie budowania pozycji w przeglądarce jest droższe, ale za to skuteczniejsze niż w przypadku wolnych strzelców.

Czym jest SEO?

Prowadzenie skutecznej promocji swojego biznesu wymaga posiadania odpowiednich umiejętności

Stykając się po raz pierwszy z tym skrótem można mieć solidną zagwozdkę. Co ono oznacza? SEO to skrót od angielskiego zwrotu Search Engine Optimization. Najprościej rzecz ujmując, SEO jest optymalizacją stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. Składa się na cały łańcuch działań. Pozycjonowanie stron internetowych w taki sposób, aby zyskać parę punktów od algorytmów wyszukiwarek, nie należy do łatwego zadania. Trzeba zadbać o wiele detali. Z tego też powodu wielu przedsiębiorców prowadzących swoje strony internetowe korzysta z usług profesjonalistów. Takowych znajdą w agencjach SEO. Warto przyjrzeć się temu, czym się one zajmują.

Jakie zadania realizują agencje SEO?

Spektrum zadań, którymi parają się na co dzień pracownicy agencji SEO, jest bardzo szerokie. Przede wszystkim zajmują się pozycjonowaniem stron rozmaitych klientów. W dalszej kolejności prowadzą strony klienta w obrębie social mediów. Czy zajmuje się każda agencja SEO? Warto pokrótce wymienić.

  • Audyt SEO. Sprawdza funkcjonalność strony internetowej klienta pod kątem optymalizacji.
  • Linkbuilding. Pozyskuje skuteczne linki dla stron klienta.
  • Treść. Zajmuje się tworzeniem contentu, który jest ciekawy, merytoryczny i w pełni poprawny językowo.
  • Poprawność adresu. Sprawdza, czy adres URL strony internetowej klienta jest poprawny i czy strona internetowa jest podpięta pod dodatkowe zabezpieczenia SSL.
  • Optymalizacja poprawności wczytywania się strony internetowej. Chodzi o to, aby nie strona nie wyświetlała się z opóźnieniem.
  • Poprawa jakości tagów i metatagów.

Pragnąc wypromować się w sieci, można oprzeć się na własnej wiedzy i umiejętnościach lub też skorzystać z pomocy zewnętrznej

Jak widać, zadań w obrębie samego pozycjonowania stron internetowych jest całkiem sporo, a jak to wygląda z pozycji social mediów?

Agencje SEO i media społecznościowe

Działania marketingowe odbywają się w dużej mierze w obrębie social mediów. Popularnymi kanałami komunikacji z potencjalnym klientem są Facebook, Instagram i TikTok. Prowadzenie fanpage firmowego na mediach społecznościowych jest zadaniem czasochłonnym i wymaga trzymania się pewnych zasad. Mowa o regularności umieszczania wpisów i stosowania różnych chwytów marketingowych, które przyciągają uwagę odbiorcy treści. Zadania te często są zlecane agencjom SEO, które mają doświadczenie we wspieraniu klienta na tym polu.

Podsumowanie

Prowadzenie biznesu wymaga odpowiedniego podejścia do promocji w Internecie. Strona firmy, aby przyciągnąć uwagę klienta, musi być dobrze wypozycjonowana. Można zająć tym na własną rękę, o ile zna się zasady SEO, albo zlecić to zadanie profesjonalnym agencjom. Zajmują się one przeprowadzaniem audytów dotąd funkcjonujących stron internetowych i ich optymalizacją. Celem oczywiście jest jak najwyższy wynik w przeglądarce internetowej i tym samym wzrost ruchu organicznego na stronie internetowej. Dobrze działająca witryna wraz z przyciągającym uwagę contentem wpływa na większą konwersję. Agencje SEO zajmują się również prowadzeniem blogów firmowych i fanpage klienta w mediach społecznościowych.