Jak działa pozycjonowanie stron www od strony technicznej?

Fakt, że strony internetowe muszą być promowane w sieci jest oczywisty. Aby stać się popularnym, wymagany jest pewien wysiłek. Czas potrzebny do awansu może być jednak różny.

Różne wyszukiwarki, a SEO

Promocja i rozwój strony w Google, Bing czy Yahoo i innych wyszukiwarkach zajmuje różną ilość czasu. Na przykład, pełne indeksowanie przez Google następuje prawie codziennie, czyli jeśli zarejestrujesz stronę dzisiaj w tej wyszukiwarce, to prawdopodobnie jutro zostanie ona zaindeksowana. Bing jest bardziej „powolny” – pełne strony są indeksowane około raz w tygodniu. Dlatego, rejestrując stronę www w katalogu Bing czy Yahoo, nie zdziw się, że indeksowane nie rozpocznie się aż do kilku dni.

Stan strony internetowej

Fakt, że strony internetowe muszą być promowane w sieci jest oczywisty

Czas promocji zależy również od statusu strony. Jeśli pozycjonowanie Poznań wykaże, że dana strona internetowa wymaga dodatkowej optymalizacji, zajmie to trochę czasu. Takie wstępne prace mogą trwać nawet do dwóch tygodni.

Późniejsza wewnętrzna optymalizacja strony musi być uzależniona od wielkości witryny, ilości wymaganej pracy, budżetu promocji itp. Na przykład, jeśli promujesz małą witrynę (do 40 stron), zajmie to nie więcej niż miesiąc. Jeśli jest to duża strona firmowa, lub portal (ze sklepami, forami, tablicami ogłoszeń itp.), pełna promocja i wyjście w topowych wyszukiwarkach potrwa nawet do pół roku.

Stopień konkurencyjności

Również na szybkość promocji strony wpływa stopień konkurencyjności strony. Na przykład, jeśli promujesz stronę na temat budowy, konkurencja jest wysoka i osiągnąć top 5 będzie bardzo trudne: długi, drogi i nie długo. Jeśli jednak jest to miejsce, w którym znajduje się pracownia do produkcji zabawek, to konkurencja jest o rząd wielkości mniejsza. Dzięki temu osiągnięcie pozytywnych rezultatów będzie łatwiejsze i tańsze.

Mimo wszystko lepiej nie spieszyć się z wydarzeniami i nie godzić się na stosowanie metod „czarnej” optymalizacji i promocji stron internetowych. Niech rozwój tego miejsca będzie zaplanowany, ale pewny i naturalny (lub zbliżony do naturalnego).

Audyt techniczny www

Jedną z najczęstszych przyczyn niskich pozycji strony są błędy techniczne

Jedną z najczęstszych przyczyn niskich pozycji strony są błędy techniczne. Mogą one mieć negatywny wpływ na ranking, być przyczyną nieprawidłowej indeksacji, a nawet zamknięcia przez użytkowników witryny.

Dlatego ważnym krokiem w promocji – kompleksowa analiza stanu technicznego strony. W procesie tym specjaliści zbierają dane na temat głównych błędów technicznych, tworzą plan pracy dla wewnętrznej optymalizacji oraz SIWZ dla wdrożenia.

Rozbudowa rdzenia semantycznego

Jeśli nie zagłębiać się w szczegóły, rdzeń semantyczny jest lista słów kluczowych, które mogą być wykorzystane do nawigacji do strony docelowych odwiedzających z wyszukiwania. Wszystkie one są grupowane według ich istotności, a każda grupa kluczy jest umieszczana na osobnej stronie, odpowiadając na szereg podobnych zapytań użytkownika.