Jak obliczyć czas i termin pozycjonowania SEO strony www?

Ramy czasowe pozycjonowania SEO strony internetowej są względnym wskaźnikiem, który jest używany jako punkt odniesienia przez profesjonalistów podczas promowania strony internetowej. Mogą one zależeć od różnych czynników i trwać nawet do 3 miesięcy.

Czas pozycjonowania strony zależy od 7 głównych wskaźników – wieku domeny, ilości budowanych linków, poziomu optymalizacji strony, częstotliwości umieszczania nowych treści, jakości treści, algorytmu wyszukiwarki oraz poziomu konkurencji w danej niszy.

Pierwsza rzecz, którą należy zrozumieć: pozycjonowanie Poznań to nie okresowy, ale ciągły proces, który wymaga nieustannej pracy przez kilka miesięcy. Po udanej promocji otrzymamy docelowych odwiedzających, a wraz z nimi telefony, zamówienia, rejestracje i inne konwersje.

Oto główne czynniki, które wpływają na czas i termin realizacji projektu:

  • Poziom konkurencji w danym przedmiocie;
  • Mechanizm działania wyszukiwarek Google i innych;
  • Budżet promocyjny;
  • Stopień optymalizacji strony i wiek domeny.

Poziom konkurencji w Internecie

Jest to najważniejszy czynnik, w którym obliczany jest czas, ponieważ od liczby podobnych stron zależy poziom konkurencji.

Jeden z najbardziej konkurencyjnych podmiotów na rynku – to internetowe sklepy odzieżowe i technologiczne. Ich największa liczba w tej chwili i, odpowiednio, promowanie takich stron jest najtrudniejsze, a czas w celu zajęcia odpowiednich pozycji, zajmie znacznie więcej. Ponadto, wiele stron o tej tematyce, od dawna jest zaangażowanych w firmę w celu optymalizacji i SEO stron www.

Aby określić poziom konkurencji, należy przeprowadzić analizę stron konkurencji, przeanalizować ich linki zewnętrzne, poznać liczbę zaindeksowanych stron, ocenić stopień optymalizacji meta tagów, sprawdzić unikalność tekstu na stronie. Średnio, aby podnieść wyniki wyszukiwania na frazy sklepowe lub odzież na o wysokiej częstotliwości zapytań w Google, trzeba pracować na stronie przez 4-8 miesięcy.

Jeszcze kilka lat temu, aby pozycjonować witrynę w prawie każdym temacie może być kilka miesięcy, a ponieważ teraz Google zaczął walczyć z optymalizatorami wyszukiwarek, czas wymagany na efekty znacznie się wydłuży.

Zachowanie w wyszukiwarkach


Jak już wspomniano, wyszukiwarki zaciekle walczą z firmami SEO i każdego dnia ulepszają swoje algorytmy filtrujące wyszukiwanie. W kwietniu 2012 roku bardzo duża liczba stron wypadła z wyszukiwania i nie ma gwarancji, że nie stanie się to jutro lub dziś.

Google, Bing czy Yahoo zaczęły bardzo uważnie oceniać zewnętrzne linki do stron, ponieważ ilość i jakość tych linków kształtuje kolejność wyników wyszukiwania. Oczywiście, wyszukiwarki biorą pod uwagę wiele innych czynników, ale linkowanie będzie nadal zwracać większą uwagę, a filtry wyszukiwarek będą coraz bardziej wymagające i mądrzejsze.