Pozycjonowanie strony internetowej – dlaczego jest potrzebne?

Jedną z pierwszych rzeczy, jakie powinien zlecić przedsiębiorca po założeniu strony firmowej lub sklepu internetowego jest pozycjonowanie. Problem w tym, że wielu właścicieli firm nie wie właściwie na czym ono polega. Gdy strona nie generuje ruchu ani zapytań ofertowych, zaczynamy się zastanawiać, jak to możliwe, że nikt nie chce z niej korzystać, skoro wygląda ładniej niż witryny konkurencji. Powodem może być właśnie brak działań pozycjonerskich, które tak naprawdę są obecnie kluczem do pozyskiwania klientów w Internecie. Czym jest pozycjonowanie i dlaczego jest tak ważne?

Pozycja strony w Google – wyznacznik sukcesu

Aby nasi potencjalni klienci mogli zapoznać się z ofertą strony, muszą jakoś się na nią dostać. Mało kto będzie wpisywał adres strony ręcznie – dotyczy to zwykle tych osób, które zetknęły się z nim np. na ulotce lub plakacie reklamowym. Takich odwiedzających będzie jednak garstka. Najwięcej osób może trafić na stronę firmową lub sklep internetowy wprost z wyników organicznych wyszukiwarki. Aby jednak to było możliwe, strona musi się w ogóle w tej wyszukiwarce wyświetlać, najlepiej na najważniejsze dla branży frazy kluczowe. I tu właśnie zaczyna się rola profesjonalnych firm SEO, zajmujących się pozycjonowaniem stron www i marketingiem wyszukiwarkowym.

Na czym polega pozycjonowanie stron www?

Popularne pozycjonowanie, znane również jako SEO (czyli search engine marketing) to nic innego jak działania mające podnieść atrakcyjność strony w opinii wyszukiwarki Google. Składają się na to różne zabiegi, od tych podejmowanych bezpośrednio na stronie (tzw. optymalizacja) po zewnętrzne techniki promowania, do których zalicza się chociażby pozyskiwanie odnośników z wiarygodnych miejsc w Internecie, najlepiej powiązanych z profilem działalności firmy.

Pozycjonowanie stron www jest usługą, którą zawsze należy dopasować do charakteru firmy i oczekiwań klienta. Jeśli firma funkcjonuje głównie na rynku lokalnym, ekspert SEO będzie podejmował działania zmierzające do tego, by strona pojawiała się w Google przede wszystkim w odpowiedzi na zapytania związane z daną lokalizacją. Jeśli zaś podmiot działa na skalę ogólnopolską i chciałby wypromować określone produkty ze swojej oferty, bardziej efektywne może się okazać pozycjonowanie long tail na bardzo konkretne frazy związane z danym towarem. Jest to popularne rozwiązanie w przypadku sklepów z elektroniką, gdy klient szuka konkretnego modelu telewizora lub komputera i interesuje go znalezienie tego produktu w najlepszej cenie lub np. z darmową dostawą.

Dlaczego warto zlecić pozycjonowanie zawodowcom?

Do największych zalet działań SEO podjętych przez wyspecjalizowaną firmę należą:

  • uzyskanie szybkich rezultatów
  • fachowe poradnictwo w zakresie doboru odpowiednich fraz
  • możliwość połączenia SEO z reklamą Ads, która przyniesie firmie natychmiastowe korzyści
  • stały wgląd w pozycje strony i ruch na niej.

Niektórzy drobni przedsiębiorcy dysponujący niewielkim budżetem zastanawiają się, czy zlecać działania SEO, czy może rozpocząć je na własną rękę. Samodzielne pozycjonowanie strony firmowej, stanowiącej główne źródło pozyskiwania klientów jest przedsięwzięciem bardzo ryzykownym, zwłaszcza w przypadku niedoświadczonej osoby, która niejako uczy się SEO na działającej witrynie. Jak wiadomo, najlepiej uczymy się na błędach – a te w przypadku pozycjonowania mogą drogo kosztować. Jeśli Google zauważy, że strona pozyskuje linki z podejrzanych źródeł albo uzna ich przyrost za nienaturalny, może nałożyć na nią karę w postaci filtra, a nawet całkowitego zablokowania w wynikach wyszukiwarki. Dla przedsiębiorcy działającego w sprzedaży online to prawdziwa katastrofa. Aby do niej nie dopuścić, zdecydowanie najlepiej jest zlecać pozycjonowanie stron www profesjonalistom, którzy potrafią dostosować ilość i jakość odnośników zewnętrznych do wieku, historii domeny, a także znajdujących się na niej treści. Dzięki temu strona szybciej zacznie być widoczna w wyszukiwarce na kluczowe dla firmy frazy i tym samym przyciągnie do niej nowych klientów.