Coraz większa liczba firm decyduje się skorzystać z usług agencji SEO. Nic dziwnego, gdyż bez widoczności w sieci trudno aktualnie o sukces w jakiejkolwiek branży. W tym tekście przedstawimy Ci, czym jest agencja SEO – seodot.com.pl, a także, jaki jest zakres usług takiej firmy. Doświadczeni specjaliści, którzy świadczą usługi marketingu internetowego, pomagają wygenerować nie tylko wartościowy ruch na stronach internetowych, ale również większy zysk.
Agencja SEO – co to jest?
Agencja SEO to firma, która wykonuje usługi z zakresu SEO (ang. Search Engine Optimization), czyli zajmuje się w dużej mierze optymalizacją stron internetowych pod kątem algorytmów wyszukiwarek. Takie działania mają na celu zdobycie jak najlepszej pozycji strony internetowej w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Nie da się jednak zdefiniować agencji SEO bez określenia tego, czym dokładnie jest SEO. SEO jest pojęciem bardzo często tożsamym do pozycjonowania stron internetowych. Z kolei pozycjonowanie stron www to zbiór działań, które korzystnie wpływają zarówno na pozycję strony www w wynikach wyszukiwania, jak i na generowany ruch na stronie oraz współczynnik konwersji. Trzeba pamiętać o tym, że eksperci z agencji SEO świadczą swoje usługi, aby witryny były pozytywnie ocenione zarówno przez algorytmy wyszukiwarki, jak i przez realnych użytkowników.
Agencja SEO – zakres oferowanych usług
Współpraca z agencją SEO obejmuje bardzo często:
- konsultacje z ekspertami,
- audyt SEO (analiza oraz ocena strony internetowej pod kątem dopasowania do algorytmów wyszukiwarek),
- optymalizację techniczną strony internetowej,
- tworzenie treści wysokiej jakości,
- budowanie bazy linków,
- monitorowanie efektywności już przeprowadzonych działań.
W sytuacji, gdy klienci konsultują się z ekspertami z agencji SEO, mają możliwość dowiedzenia się czegoś więcej na temat usługi, która będzie lub już jest wykonywana. Można ustalić między innymi budżet klienta, a także określić, do jakich odbiorców kierowana ma być strona www. W trakcie audytu SEO eksperci z agencji sprawdzają wszystkie słabe i mocne punkty strony internetowej, a następnie na podstawie sporządzonego raportu tworzą długofalową strategię marketingu internetowego. Optymalizacja techniczna strony internetowej dotyczy z kolei aspektów, takich jak między innymi: projektowanie struktury strony internetowej, uzupełnianie meta-tagów, tworzenie mapy witryny, projektowanie struktury adresów URL, linkowanie wewnętrzne i optymalizacja linków, tworzenie pliku robots.txt, stosowanie kompresji, wykonywanie przekierowań, modyfikowania oraz eliminowanie elementów odpowiedzialnych za to, że strona wolno się ładuje (poprawa wydajności). W momencie, gdy agencja SEO tworzy treści wysokiej jakości, bardzo często zleca to zadanie copywriterom. Z kolei budowanie bazy linków dotyczy tak zwanego SEO Off Site, czyli działań wykonywanych poza witryną klienta. Monitorowanie efektywności już przeprowadzonych działań jest ważne po to, aby skorygować dotychczasowe działanie i zapewnić klientom agencji SEO maksymalną efektywność usługi.
Agencja SEO – podsumowanie
Eksperci z agencji SEO oferują usługi pozycjonowania stron internetowych, które pozwalają zdobyć wysokie pozycje w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania (więcej). Dzięki opisywanym usługom właściciele firm mogą zwiększyć generowane zyski, a także notują większy ruch na witrynach. Decydując się na konkretnego usługodawcę, warto zapoznać się na przykład z jego portfolio, a także opiniami, które są dostępne na temat oferowanych usług. Dzięki temu będziesz mieć gwarancję, że wybierzesz odpowiednią firmę.